Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av minakanslorochjag - 2 augusti 2010 23:00

Hmmm ... är mest lite rörig ... snurrar av en attan massa tankar. Längtar efter familjeliv, hus,  tråkigt vardagsliv, laga mat (hatar att laga mat), natta kidsen, klippa gräset, pussa älskling i förbifarten ... sånt :)

Imorgon ska pappan komma och hälsa på grabbarna. Vi gör så just nu. Träffas mitt i mamma-/pappaveckan. För att veckorna inte ska bli så långa, varken för oss eller för barnen som saknar den andre. Så imorgon kommer pappan. Jag vet inte riktigt vad jag tänker om det. Pojkarna kommer ju att bli superglada och hänga honom om halsen hela dagen. Svartsjukan kommer pyra. Och storebror har kommit och kramat mig flera ggr idag :):):). Han kramar annars bara sin pappa. Pappa är idol. Och jag tycker så mycket om när han tyr sig till mig.

Iaf, pappan kommer imorgon. Vet inte riktigt vad vi ska göra.

Idag har varit en sån skön dag. Vi har bara slappat och haft det lugnt och skönt här. Semester och sommarlov är gott :). Pojkarna har varit så harmoniska och goa. Inget stök från storebror, bara syskonkärlek. Sån syskonkärlek som gör ont i hjärtat på en mamma. Man vill så gärna gå fram till dem och vara med i vad de än gör. Men jag försöker låta bli, försöker låta dem hitta på sitt själva, skapa sitt alldeles egna brorsor-förbund ... hihi ...

Samtidigt börjar oron sprida sig i kroppen ... bara några dagar kvar av mammaveckan nu :( ... nästa vecka kommer bli en pest ... fast jag längtar efter att få krypa in i famnen på älskling. Saknar hans kärlek. Saknar hans kropp. Saknar de finaste ögonen jag vet. Det är de ögonen som får mig att stanna hos honom. Det är de ögonen jag vill möta ...

Av minakanslorochjag - 2 augusti 2010 10:17

Jag tyckte jag la mig i någorlunda vettig tid, men det innebär ju inte att man somnar och får sina skönhetstimmar ... Jag låg vaken till kanske 02 inatt. Det låter kanske inte så sent, men ni som har små barn vet att det är sent och att det inte dröjer särskilt länge innan det är dags att gå upp. Thank God det är sommarlov så killarna har lite längre morgnar :)

Var dödstrött inatt men tankarna kom och då är det omöjligt att somna. Hjärtat slår och jag får ingen kontroll på vad jag tänker. Det känns som att hjärnan skenar lite. Det blir lixom inget bra tänk mitt i natten.

Nattens tankar rörde lillebror och vad jag gör honom. Pappan säger att de första kvällarna i pappaveckan gråter han sig till sömns längtandes efter mig ... fy sjutton vad det gör ont i hjärtat när jag hör det. I det läget är det bara hem hem hem som gäller. Det är så självklart att det är hos barnen jag ska vara. Vad fan (ursäkta) gör jag i en lägenhet när min lillkille gråter efter mig??!! Jag måste vara dum i hela huvudet ... Tänk att det kan göra så fysiskt ont i hjärtat av känslor.

Men nu är det en ny dag! Lillebror har precis övertygat mig om att jag ska försöka arbeta hemifrån, trots en megasvag signal på uppkopplingen, istället för att åka till jobb. Han ville med till jobb "jag vill vara med dig" säger han och klamrar sig fast vid mig <3. Men det går inte att ha med honom på jobb även om han är en ängel. Det ska ritas, ses på film och snackas med mina kollegor. .. hihi ... Jag får inget gjort. Så nu ska jag försöka jobba hemifrån istället. Hörs lite senare! :)

Presentation

Mamma med två smågrabbar som kämpar med ett känslomässigt lite smårörigt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards