Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Besök av pappan

Av minakanslorochjag - 4 augusti 2010 01:22

Kom inte på nån kul rubrik. Fortfarande lite tilltufsad efter nattens mardröm, men känner att när jag ändå sitter här, kan jag lika gärna skriva lite.

I em har pappan varit på besök hos oss här i stugan. Vi har i regel tisdagen till att träffas så inte mamma-/pappaveckan ska bli så lång. Det är väldigt jobbigt att vara utan barnen en hel vecka i sträck. Så jag är väldigt glad och tacksam över att vi kan göra så här. Jag hoppas bara att vi kan fortsätta med det. Den dagen han förstår att jag kommer att gå vidare med älskling så kommer det förmodligen ta slut med råge med sånt här. Men har jag tur är jag liiiite längre i ångestprocessen då och klarar hantera vara ifrån barnen bättre.

Men i em var han som sagt här. Tyckte det var lite jobbigt att han skulle komma. Men det var helt ok, ganska trevligt. Som vanligt klängde barnen på honom och var jättepappiga. Det är ok. Jag förstår ju att de saknat honom. Så de har lekt och busat och vi var och badade lite i sjön en stund. Pappan var klok nog att inse att det bästa för barnen är om han åker innan de blir för trötta, så strax innan middagsdags körde han. Det är lite så att ju längre vi stannar ju värre blir uppbrottet för barnen. De blir trötta och orkar inte med känslorna riktigt och blir ledsna och då blir vi ledsna och får ännu mer ångest. Så jag är glad att han själv förstod att han skulle köra. Jag sa inget åt honom. Hatar att behöva köra iväg honom ju. Känns inge vidare kul. Men det slapp jag ju nu.  Vet ju att hans kväll kommer att vara jobbig. Fylld av tankar på barnen.

Men när han är här är känslan så påtaglig att jag är kär i någon annan. Det är inte pappan jag vill vara med. Och så kan jag ju kosta på mig att känna, när jag har barnen hos mig. Ingen ångest i kroppen och sånt. Det enda jag går och tänker på är ju att jag önskar att det var älskling som var där, att det är hans sätt att vara med mig och med barnen som jag tycker om. Istället lämnar jag älskling ensam och i vetskap att just nu är pappan hos barnen. Hu och blä. Där sitter han och är orolig för att jag är med pappan. Kan bara föreställa mig hur jobbiga hans tankar är. Hans älskling umgås med sitt ex. F-n va skruvat vårt liv är ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minakanslorochjag - 12 november 2014 18:40

Ja, det är sant ... idag är det krossade-hjärtans-dag ... Med andra ord är det min dag. Inte har jag blivit firad dock.   Tja, onekligen länge sen ... Vad har hänt? Tja, mitt livs kärlek har lämnat mig.   Jag är totalt krossad. Tveksamt om jag nå...

Av minakanslorochjag - 4 juni 2012 22:14

Ibland är ju mardrömmar alldeles too much ... inatt hade jag en sån ... den sitter fortfarande kvar i kroppen och jag vill inte gå och lägga mig. Rädd för att somna. Inatt drömde jag att mina chefer började lägga över mina arbetsuppgifter på andra ...

Av minakanslorochjag - 10 mars 2012 17:14

Jaha, det var ju ett tag sen ... onekligen ... Var ju tvungen att slå en flukt på statistiken bara för att det är lite roligt. Jag hade ju verkligen inte trott att någon alls skulle hitta in på den eftersom den varit stendöd hur länge som helst. Men ...

Av minakanslorochjag - 14 maj 2011 22:35

Det kryper i kroppen och jag önskar bara att någon serverade en lösning åt mig. Tänk att det ska vara så svårt att veta vad man själv vill och känner??!! Jag trodde jag var förvirrad som tonåring, men det var banne mig ingenting mot vad jag är idag s...

Av minakanslorochjag - 14 maj 2011 22:31

Rubriken säger väl allt ...

Presentation

Mamma med två smågrabbar som kämpar med ett känslomässigt lite smårörigt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards